למה להכין תוכנית עסקית

לפני שמקימים עסק חדש או מפתחים פעילות חדשה בעסק קיים, וכדי לבדוק אם הרעיון כדאי או לא, רצוי להכין תוכנית עסקית. תוכנית עסקית מתווה כללי פעולה ומגדירה מה צריך לעשות כדי שהעסק ישתלם ויהיה ריווחי.

כדי שהתוכנית העסקית תצליח צריכים להיות מספר קווים מנחים כגון: כלי מדידה כלכליים ואפשרויות ניתוח לטווח הארוך. כל עסק צריך שתהיה לו תוכנית עסקית ספציפית לו והיא שונה מעסק לעסק. בניית תוכנית עסקית שמיועדת למשקיעים חיצוניים תהיה שונה מתוכנית שמיועדת לעסק במימון עצמי או במימון הבנק.

היום, עם התחרות שיש בכל ענף, חשוב יותר מתמיד להכין תכנית עסקית לפני שמחליטים לפתוח עסק חדש כדי לבחון את ההיתכנות שלו. כשתשעה מכל עשרה עסקים חדשים נסגרים בשלוש השנים הראשונות של הפעילות. בעלי עסקים רבים הבינו שהם אינם יכולים לסמוך יותר על המזל ותכנון מוקדם הוא אחד הגורמים החשובים ביותר שיבדיל בין עסק שהתכונן כמו שצריך לבין מי שלא, ויגביר את הסיכוי שלך להצלחה בטווח הארוך.

אז למה בעצם כתיבת תוכנית עסקית היא כל כך חשובה?

דמיין לעצמך עסק, שאין לו תוכנית עסקית, הוא לא יודע כמה עליו למכור בשביל להרוויח, הוא גם לא יודע מה ההוצאות שלו או בכמה המתחרים שלו מוכרים סחורה זהה לשלו ואם זה בכלל רווחי.

אז איך לבחור עם מי להכין תוכנית עסקית?

כמו כל דבר, גם תוכנית עסקית צריך לדעת להכין. היא צריכה להיות מספיק עמוקה, מספיק יסודית, כזו שתענה על כל החלקים הנדרשים למימוש הרעיון, החל משלב הבאת הלקוח והעלות הכרוכה בכך, דרך תהליך המכירה, ביצוע השירות או אספקת המוצר, ועד הרישום וניהול הכספים של כל הפעילות. וכל זה צריך להיות ריווחי, לאורך זמן.

תוכנית עסקית משלבת בין הבנת השוק, המוצר, תמחור נכון, וניתוח המספרים. מאחר ובניית תוכנית עסקית כוללת מספר דיספלינות, צריך מישהו שמבין גם בשיווק ומכירות, גם בתפעול כמו מהנדס תעשיה וניהול וגם מישהו שמבין בכספים, במספרים, כלכלן או איש כספים.

כשאתה בוחר עם מי להכין תוכנית עסקית, תבקש לראות תוכניות אחרות שהכין עבור לקוחות אחרים. תשקיע זמן בלעבור עליהן ולקרוא. תראה את העומק של התוכניות שהוכנו, את היסודיות שבה הן נכתבו ועד כמה הן נשענות על עובדות ומספרים, עד כמה הן מפרטות מצד אחד את הרעיון והאסטרגיה למימוש הרעיון ועד כמה הן יורדות לפרטים וכוללות תוכנית אופרטיבית ומספרים, תקציב, ניתוחי ריווחיות, ותזרים מזומנים עתידי.

קח מישהו מנוסה, מישהו שעשה עשרות תוכניות, שזו העבודה העיקרית שלו ועדיף, שיש לו כבר ניסיון בענף שבו אתה רוצה לפתוח את העסק שלך.

בהצלחה!

נושאים קשורים

הבעיות שדופקות את תזרים מזומנים

גם לחברות קטנות ובינוניות יש BIG DATA, או יותר נכון SMALL BIG DATA.

לקריאה נוספת
ייעוץ אסטרטגי או ייעוץ עסקי

איך תדע מה אתה צריך? יעוץ אסטרטגי או ייעוץ עסקי

לקריאה נוספת
הדרך בה אני מייעץ לחברות

גלה מה הכי חשוב בבחירת יועץ העסקי שלך

לקריאה נוספת
ליווי עסקי לחברות

איך תדע שהליווי העסקי שאתה מקבל מתאים לך

לקריאה נוספת
ניהול גביה נכון

ככה תבחר מערכת לניהול תזרים מזומנים

לקריאה נוספת
תזרים מזומנים לעסק בצמיחה

איך תשמרו שתזרים המזומנים לא ימוטט את העסק גם כשהוא בצמיחה ומרוויח

לקריאה נוספת
ייעוץ עסקי לעסקים בינוניים וגדולים

איך לבחור יועץ עסקי שמתאים לעסק שלך

לקריאה נוספת
להשיג יתרון תחרותי בעסק

איך אתה יכול להשיג יתרון תחרותי תוך מספר שבועות

לקריאה נוספת

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

מערכת לניהול תזרים מזומנים

ככה תבחר מערכת לניהול תזרים מזומנים

לקריאה נוספת
לראות את המטריקס

אפשר לראות את המטריקס ואיך הדברים עובדים, גלה מה ההזדמנויות בעסק שלך

לקריאה נוספת
האם אתם מתמחרים נכון?

איך אתם יודעים שאתם מתמחרים נכון את המוצר שלכם, את השירות שלכם?

לקריאה נוספת
תפקיד הנהלת החשבונות בעסק

הדוח שאתה חייב לבקש מהנהלת החשבונות

לקריאה נוספת
ניהול תזרים מזומנים באקסל או בתוכנה יעודית?

מה עדיף, EXCEL או תוכנה? יתרונות, חסרונות ומה שבניהם

לקריאה נוספת
SMALL BIG DATA

גם לך יש BIG DATA, גלה מה הוא יכול לתת לך

לקריאה נוספת
במה אתה טוב?

בעלים של חברות הם מולטי דיסיפלינרים, אבל האם הם טובים בהכל?

לקריאה נוספת
צרו קשר