בעלי חברות שנותנים שירות בטח יזדהו עם המשפט הבא:

"הלוואי ויכולתי לגבות עבור השירותים שלי לפי שעה. בפועל אני מתמחר לפי פרוייקט, ריטיינר חודשי או מחיר קבוע ומקווה לא לחרוג מהזמן שהקצתי או תמחרתי לעבודה."

אז איך מתמחרים שעת עבודה?

אני מניח שכשאתה מתמחר שעת עבודה ללקוח, או יותר נכון בכמה אתה מתמחר את הריטיינר ללקוח או את הפרוייקט, אתה לוקח בחשבון בתמחור את כמות שעות העבודה שנראה לך שתשקיע ומכפיל במחיר השעתי שאתה רוצה לקבל. אבל, וזה אבל גדול…

  • האם אתה בודק כמה שעות אתה משקיע בפועל בעבודה לעומת ההצעה שנתת ללקוח?
  • האם יכול להיות שהשקעת יותר או פחות שעות ממה שתכננת?
  • האם אתה יודע כמה עולה שעת עבודה שלך? של כל אחד מהעובדים שלך?
  • האם לקחת בחשבון את העלויות הנוספות שיש לך מעבר לעלות הישירה של העובד? למשל עלות המשרד, עלות ימי החופש של העובד או השי לחג שלו?
  • האם לקחת בחשבון את עלות גיוס הלקוח (שיווק ופירסום)?
  • האם אתה מחשב את עלות המימון (אשראי) והגבייה?
  • ומה עם ההוצאות השוטפות שלך? ועלויות האחזקה? תפעול?

כל המרכיבים האלה משפיעים על המחיר השעתי שלך ועל הרווחיות בעסק. גם אם אתה יודע כמה עולה לך שעת עבודה, האם אתה תמיד יודע לתמחר נכון ללקוח את כמות השעות שתצטרך כדי להשלים את העבודה עבורו להיות רווחי? כמה שיותר רווחי?

מה קורה כשלא סופרים שעות

אם לא תעקוב ותנהל בצורה מדויקת את כמות השעות שאתתה מקצה לכל לקוח, לכל פרוייקט, בוודאות תגיע למצב שבו עבור חלק מהלקוחות, וחלק מהעסקאות, תשקיע יותר שעות ממה שתכננת, ממה שתמחרת ובחלק מהלקוחות וחלק מהעסקאות תפסיד, או תרוויח אבל לא כמו שרצית או תכננת.

איך זה משפיע על העסק שלך?

כשאתה עובד בניוטרל, מגייס לקוחות, מבצע עבודה, משקיע זמן, כסף ואנרגיה, ובסוף מקבל תשלום שלא משקף את ההשקעה שלך – ההכנסה נמוכה ביחס למספר השעות שהשקעת או הצוות בעסק השקיע. לעיתים, אפילו יוצא שהפרויקט עלה לך יותר מההכנסה שייצרת וככל שהפרויקט גדול יותר, כך הארגון משקיע יותר זמן ומשאבים, ולעיתים התוצאה היא תמחור נמוך מדי שגורם להפסדים ולא מקדם את העסק.
 
האם אתה יודע כמה אתה גובה לשעת עבודה?

הנה טריק איך לעשות חשבון פשוט של כמה אתה באמת גובה לשעת עבודה, כמה באמת אתה מקבל מהלקוח. 

חשב את סך ההכנסות של העסק מהחודש האחרון, תחלק את ההכנסות בסך כמות שעות העבודה של כלל העובדים שמספקים שירות ללקוחות כולל גם את מי שמנהל את הלקוחות ומי שמנהל אצלך את העובדים. הסכום שיצא לך בחישוב הוא הסכום בפועל שאתה מקבל על שעת עבודה.
האם יש פער בין המחיר שאתה מתמחר ללקוח לבין הסכום שיצא לך בחישוב? האם הפער גדול? האם אתה מופתע? 

אפשר אחרת!

אפשר להימנע מהפתעות על ידי ביצוע בקרה ובדיקות חודשיות שוטפות, כך שהבעיות והחריגות יצופו תוך כדי העבודה. אני עושה את זה עם הלקוחות שלי 20 שנה ועוזר להם לזהות ולתקן תמחור שגוי. בשיחת טלפון קצרה וללא עלות, אני מראה לבעלי עסקים מהו המחיר האמיתי לשעת עבודה בעסק שלהם, ולרוב הם מופתעים לגלות את התוצאה (ובדרך כלל לא לטובה).
 
כשמדובר בתמחור מוצרים, המצב שונה, הרחבתי על זה כאן.

נושאים קשורים

במה אתה טוב?

בעלים של חברות הם מולטי דיסיפלינרים, אבל האם הם טובים בהכל?

לקריאה נוספת
להשיג יתרון תחרותי בעסק

איך אתה יכול להשיג יתרון תחרותי תוך מספר שבועות

לקריאה נוספת
מחיר שעת עבודה

כמה עולה הזמן שלך? זה בטח לא מה שנדמה לך

לקריאה נוספת
כמה אנחנו מרוויחים על השירות?

כמה אתה מרוויח על השירות שאתה נותן? האם בדקת את זה פעם?

לקריאה נוספת
כמה סבלנות יש לך?

כמה סבלנות יש לך? כמה אתה מתמיד במה שאתה עושה?

לקריאה נוספת
האם אתם מתמחרים נכון?

איך אתם יודעים שאתם מתמחרים נכון את המוצר שלכם, את השירות שלכם?

לקריאה נוספת
לקראת השנה החדשה

לקראת השנה החדשה, קחו לעצמכם רגע ותדמיינו

לקריאה נוספת

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניהול תזרים מזומנים בעסק

ניהול תזרים מזומנים בעסק הוא קריטי ויכול להציל את העסק שלך

לקריאה נוספת
ידע הוא כוח

האם יכול להיות שבחברה שלך נעשות ברגעים אלה טעויות שעולות לך כסף?

לקריאה נוספת
בעל עסק, מה אתה צריך?

האם אתה יודע מה אתה צריך כדי שהחברה שלך תרוויח יותר כסף?

לקריאה נוספת
הדרך בה אני מייעץ לחברות

גלה מה הכי חשוב בבחירת יועץ העסקי שלך

לקריאה נוספת
תזרים מזומנים לעסק בצמיחה

איך תשמרו שתזרים המזומנים לא ימוטט את העסק גם כשהוא בצמיחה ומרוויח

לקריאה נוספת
למה הבנק מבקש ממך למלא דוח עושר אישי?

למה הבנק מבקש ממך למלא דוח עושר אישי?

לקריאה נוספת
מערכת לניהול תזרים מזומנים

ככה תבחר מערכת לניהול תזרים מזומנים

לקריאה נוספת
צרו קשר