בשנים האחרונות מדברים הרבה על BIG DATA ולרוב מייחסים את זה לחברות גדולות כמו בנקים, חברות ביטוח או חברות תקשורת, אבל גם לעסק בינוני או אפילו קטן יש BIG DATA, או יותר נכון – SMALL BIG DATA ואפשר להוציא ממנו תועלת משמעותית.
למה הכוונה?
אם אתה מוכר מוצר אחד ואתה תמיד קונה אותו באותו מחיר ואתה תמיד מוכר אותו באותו המחיר אז הכול בסדר, אתה יודע כמה אתה מרוויח עליו בכל רגע נתון. אבל מה קורה אם יש לך קטלוג מוצרים עם 200, 300, 400 מוצרים ומחיר המכירה או הקניה משתנה כל הזמן? למשל כשאתה עושה מבצע או הנחה ללקוח מסוים? אם אתה מייבא מוצרים מחו"ל ועלות המשלוח משתנה ושער הדולר או היורו משתנה, אז כבר הרווח שלך מכל מוצר שונה ומשתנה.
איך זה משפיע על העסק שלך?
אם אתה לא יודע כמה עולה לך המוצר (שילוח, שערי מטבע הובלה, אחסנה, לוגיסטיקה ללקוח וכד'), ואתה לא יודע כמה הלקוח משלם (תנאי תשלום, הנחות, מבצעים, עלות המימון וכד') אז אתה גם לא באמת יודע כמה אתה מרוויח על המוצר. בעצם, יש לך את הנתונים (DATA) שאתה יכול לעשות איתם חישוב של העלות האמיתית של המוצר, של מחיר המכירה בפועל ומזה לגזור את הרווחיות שלך, לכל מוצר, לכל לקוח או עובד. אם לא תעשה את ניתוח הנתונים הזה ותחשב את הריווחיות שלך בצורה מסודרת ועקבית, לא תדע כמה אתה באמת מרוויח מכל מוצר, בכל מכירה בכל רגע נתון.
לצערי, יכול להיווצר מצב שיש לך מוצרים שלא משתלם לך למכור לעומת כאלה שמאוד משתלמים לך. אם לא תדע מה המוצרים הכי משתלמים ומה המוצרים שפחות, לא תדע למקד את המשאבים בעסק למקומות שיותר משתלמים להתמקד בהם, נכון?
מה עושים עם ה- DATA?
כבר יש לך בעסק את כל הנתונים, אתה רק צריך מערכת שתאפשר לך לרכז את הכול במקום אחד ושתעשה עבורך את ניתוח הנתונים כל חודש, כל שבוע או כל יום. כשתהיה לך מערכת כזו תוכל להתייעל ולהרוויח יותר כסף, לישון טוב יותר בלילה ולקבל החלטות מבוססות על הנתונים ולא על תחושות בטן וניחושים.
מערכת הנהלת חשבונות רגילה לא יודעת לעשות את החישובים האלה, אבל אני כן יכול לעזור לך להתאים אותה לכך. ואם מערכת הנהלת החשבונות שלך עדיין מתנהלת בחוץ, אני יכול לתת לזה פתרון פשוט שתוך מספר שבועות יאפשר לך לעשות בדיוק את זה.