אחד הדברים המשמעותיים שאתה יכול לעשות כדי להגדיל את הרווחים בעסק שלך הוא לשפר את המשתנים שקובעים את רמת הרווחיות בעסק. הנה 7 דרכים להגדיל את הריווחיות של העסק בתהליכי השיווק והמכירה. אם תשפר אותם, תגדיל משמעותית את הרווחים בעסק שלך.
דרכים לשיפור הריווחיות בתהליכי השיווק
- אפקטיביות הפרסום והשיווק – חפש כל הזמן דרכים יצירתיות לשיפור אפקטיביות הפרסום שלך כך שעלות גיוס לקוח חדש תעלה לך פחות.
- הגדלת הפניות – אתה צריך לפעול כל הזמן להגדיל ולחזק את רשת הקשרים שלך עם הלקוחות, הקולגות וכל מי שיכול להמליץ עליך בפני קהל היעד שלך. תהליך סדור שמניע לקוחות להמליץ עליך ולהפנות אליך לקוחות נוספים, יכול להיות מאוד אפקטיבי וליצור הרבה מכירות.
דרכים לשיפור הריווחיות בתהליכי המכירות
- יחס המרה – תהליך שבו ממירים לקוחות פוטנציאליים (לידים) ללקוחות משלמים. זה המדד ליעילות של מאמצי המכירות בעסק. אם תגדיל את שיעור ההמרה שלך, תמכור ליותר לקוחות על אותה כמות של לידים, ובכך תגדיל את המכירות שלך ואת הרווח בעסק בהתאם. שיפור יכולות המכירה שלך, המרת לקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים, הוא אחד הדברים החשובים שאתה יכול לעשות וכך באופן ישיר להגדיל את המכירות ולהקטין את עלות גיוס הלקוח, כך שהריווחיות של כל מכירה תגדל.
- גודל עסקה – אתה צריך כל הזמן לחפש דרכים להגדיל את גודל המכירה והרווח מכל עיסקה, למכור יותר לכל לקוח כך שהוא קונה ממך יותר כל פעם.
- כמות עסקאות ללקוח – אם תגדיל את תדירות הרכישות ב- 10%, המכירות שלך יגדלו גם בשיעור זה. שאל את עצמך מה אתה יכול לעשות כדי שהלקוחות יקנו ממך בתדירות גבוהה יותר.
- להעלות מחירים – במצבים רבים אתה יכול להעלות מחירים בשיעור של 10%-5% בלי לעורר התנגדויות בקרב הלקוחות. אם המוצרים או השירותים שלך הם באיכות טובה והעובדים שלך טובים ומועילים ללקוחות, העלאה קטנה במחירים לא תרחיק את הלקוחות.
- שימור לקוחות – ככל שתשמר לקוח יותר זמן כך הוא יקנה ממך יותר. שימור הלקוח יאפשר לך כמה דברים:
- תצטרך להביא פחות לקוחות כל חודש.
- תוכל להגדיל את המכירות ביתר קלות כי כל לקוח חדש שווה יותר כסף ונשאר לתקופה ארוכה יותר.
- תוכל להרשות לעצמך להוציא יותר כסף לגיוס כל לקוח כי הוא שווה לך יותר, מה שיתן לך יתרון בשיווק על פני המתחרים.
לפעמים כמה פעולות קטנות, שינויים קלים, במצטבר יכולים לשנות בצורה משמעותית את המחזורים שלך ובהתאם את הריווחיות שלך בעסק. מוצר שהפסדת עליו, יכול עכשיו להיות ריווחי, מוצר ריווחי יכול להיות ריווחי יותר. מה שחשוב זה להכניס את כל הפרמטרים האלה, כל הפעולות האלה לשיטה סדורה, ל- "דרך חיים" בעסק שלך. להתמיד בשיפור הביצועים, לפקח על הפעולות – מה עובד ומה לא, מה מניב יותר תוצאות ומה פחות ולהתמקד במה שכן, מה שהכי מייטיב לעסק שלך. לשחרר עובדים, מוצרים ולקוחות שלא משרתים אותך ולצמוח, להתחדש ולהתייעל. ובשביל לעשות את זה, אתה צריך מערכת כספים מדוייקת, שמנטרת את כל הנתונים ומגישה לך דוחות שמשקפים על בסיס קבוע את המצב בעסק שלך.
דבר איתי, אני יודע על מה אני מדבר, אני עושה את זה כבר 20 שנה בהצלחה עם שיטה מוכחת שעובדת אצל המון לקוחות.